
Twintig jaar geleden moesten leraren tijd inplannen om de apparatuur klaar te zetten die ze nodig hadden om hun presentaties te geven. Overheadprojectoren waren het populairste hulpmiddel voor het maken van aantekeningen en het tonen van werk. Tegenwoordig zijn televisies vervangen door slimme interactieve displays, zoals Smart Board , en overheadprojectoren door documentviewers.
Gebruik van klasseviewers is de laatste jaren aanzienlijk gegroeid dankzij de digitalisering van klaslokalen . Ze zijn nu een essentiële bron voor leraren, zowel in de klas als in de klas. dan in wetenschappelijke laboratoria. Toestaan dat leraren om het werk van studenten met één druk op de knop te delen, bevatten de kijkers een camera die beelden en video's in uitstekende kwaliteit kan vastleggen, opnemen en opslaan. Ze zijn vaak licht en makkelijk mee te nemen en vormen een uitstekend hulpmiddel voor in de klas, omdat u hiermee werk kunt vastleggen en delen met de hele klas.

Waarom ?
Waarom document camera gebruiken in de klas?
De kijkers kan ook helpen de betrokkenheid van studenten bij de klas te versterken. Door in real time te demonstreren, kunnen studenten suggesties en verschillende ideeën aandragen, wat bijdraagt aan een grotere participatie en interactie, waardoor een leeromgeving ontstaat. speelser.
gebruik
Op welke verschillende manieren kun je visualisaties in de klas gebruiken?
De kijkers Documenten zijn het ideale hulpmiddel in de klas om werk op een andere manier te presenteren. Maar dat is nog niet alles. Hier volgen nog enkele voorbeelden van manieren waarop u documentviewers in de klas kunt integreren.
-
Bespaar tijd bij het opnieuw beleven van lessen of ervaringen door ze op te nemen en opnieuw af te spelen. Met visualizers kunt u uw demonstraties opnemen en opslaan, zodat u ze later opnieuw kunt bekijken. Opslag kan op uw computer of op een SD kaart.
-
Laat uw documenten in A3-formaat en een 3D-object aan de hele klas zien. Met visualizers kunt u de ervaring voor iedereen zichtbaar maken. Bovendien kunt u de ervaring opnemen en later opnieuw afspelen, zodat leerlingen hun kennis kunnen consolideren. U kunt ook realtime aantekeningen maken om de aandacht van uw studenten te vestigen op de belangrijkste punten in uw presentatie.
-
Het document document camera is ook uw nieuwe bondgenoot bij het beheren van afstandsonderwijs. Door de huidige gezondheidscrisis werken veel scholen met minder leerlingen en moeten leerlingen meer lessen op afstand volgen. Visualizers kunnen deze gezondheidscrisis verlichten, omdat u hiermee werk kunt opslaan en delen, ongeacht waar uw leerlingen zich bevinden.
-
Document document camera is een onmisbaar basisinstrument geworden, niet alleen in de traditionele klas, maar ook voor online bijles en afstandsonderwijs.
-
Volgens de filosoof Confucius lijkt het erop dat één beeld 1.000 woorden kan vervangen. Onze hersenen verwerken afbeeldingen namelijk 60.000 keer sneller dan tekst. Daarom is het gebruik van afbeeldingen of verschillende 3D-ondersteuningen om te onderwijzen des te relevanter voor het leren en onderstreept het essentiële gebruik van document camera

zichtbaarheid
Beter zicht dankzij de camera
Je kunt de nieuwsgierigheid van leerlingen prikkelen door voorwerpen groter te maken. Dankzij de krachtige vergrootlens en de projectieapparatuur kunnen zeer kleine objecten op het scherm zichtbaar worden gemaakt, zodat de hele klas ze duidelijk kan zien. Vergroting kan ook worden gebruikt om leerlingen te helpen die moeite hebben met lezen. Bijvoorbeeld door verschillende delen van de tekst te markeren en zo de aandacht te vestigen op bepaalde grammaticale structuren of ideeën en thema's. Geniet van de optische zoom en digitale zoom van de camera voor een superieure kwaliteit om uw documenten te presenteren.
annotatie en wijziging
Afbeeldingen annoteren en bewerken
Met deze functie kunt u in realtime aantekeningen toevoegen . Voeg tekst toe in verschillende grootten en lettertypen, selecteer bestaande tekst, draai deze, voeg kleur toe, onderstreep en verwijder zelfs aantekeningen. Bewerkte afbeeldingen kunnen worden opgeslagen voor toekomstig gebruik. Zo kunt u meer aandacht trekken wanneer u een presentatie geeft in de klas.
Gebruik uw document camera-document waar u ook bent
Een van de sterke punten van het document document camera is dat dit apparaat opvouwbaar is en daardoor gemakkelijk te vervoeren. Ga van kamer naar kamer met je document camera onder je arm. Het lichte gewicht onderstreept dit sterke punt, zodat u uw document camera document gemakkelijk kunt verplaatsen zonder rommelig te zijn.
Faciliteer het leren van studenten
Met behulp van een document camera staat de leraar toe om de informatie te benadrukken waarop de leerlingen zich moeten concentreren. Met de uitgewerkte voorbeelden kunnen beginnende studenten stap voor stap worden begeleid bij het beantwoorden van een vraag. Dit vermindert cognitieve overbelasting, aangezien onderzoek heeft aangetoond dat studenten zonder dit vaak al hun aandacht richten op de resolutie van het probleem, waardoor er weinig ruimte in hun werkgeheugen overblijft om zich de daadwerkelijke stappen te herinneren die ze hebben gebruikt.
Met behulp van een document camera staat leraren toe om in eerste instantie de strategie te modelleren die nodig is om een probleem op te lossen.

informatie
Zorg voor duidelijke informatie in goede omstandigheden
Een document camera stelt docenten in staat om aan alle leerlingen te laten zien hoe het naslagwerk eruitziet. Dankzij de goede beeldkwaliteit van de document camera kunnen zij zo de verschillende kernelementen zien die nodig zijn voor het begrijpen van de stof.
leren
Een handig hulpmiddel om leren te ontwikkelen
De ontwikkeling van het onderwijs in kleine groepen wordt nu beschouwd als de basis van leren diepgaander, vooral omdat het positief geassocieerd is met academische prestaties.
De kijkers dragen bij aan de verbetering van het metacognitieve vermogen van leerlingen, omdat ze leerkrachten in staat stellen om hun denkproces in real time duidelijk weer te geven bij het beantwoorden van vragen en het oplossen van gegeven problemen. Hierdoor verwerven studenten kennis over het onderwerp, maar ook over de toegepaste strategie. Door in kleine groepen rondom een ondersteuning te werken, kan het denken over een bepaald onderwerp verder worden ontwikkeld.
De kijkers zijn misschien niet nieuw in klaslokalen, maar het gebruik ervan lijkt een opleving te doormaken, vooral sinds de komst van het digitale klaslokaal en afstandsonderwijs. Ze zijn niet de oplossing voor elk probleem, maar als ze effectief worden ingezet, kunnen ze een zeer nuttig hulpmiddel zijn bij het streven van studenten om hun leerproces te optimaliseren. .
