affichage dynamique

Digital signage

Al 12 jaar experts in communicatieproducten, we bieden digital signage aan en we zijn toegewijd aan het ondersteunen van uw projecten. Deze gids is een  startpunt waarmee u de juiste keuze kunt maken en advies kunt inwinnen bij onze specialisten voor specifieke behoeften.

Wat is Digital Signage ?

Als u op zoek bent naar de betekenis van dynamische weergave, bent u hier aan het juiste adres. We antwoorden je heel simpel omdat dit onderwerp niet ingewikkeld is: Digital Signage is de combinatie van een visuele ondersteuning, een automatische medialezer en content management software. Bij Office Easy zorgen we voor een pakket inclusief deze 3 items. Laten we in detail bekijken hoe u deze bloeiende technologische beweging kunt begrijpen en kiezen wat bij u past.

ONTDEK ONZE DIGITAL SIGNAGE OPLOSSINGEN

Definitie dynamische weergave

Laten we eerst de twee afzonderlijke termen nemen

  •  Weergave :Volgens het woordenboek is het de actie van het tonen of afbeelden, wat de middelen ook zijn. Scherm, billboard, monitor of enige andere drager om te tonen en bekend te maken.
  •  Dynamisch: Dynamiek wordt geassocieerd met het begrip actief en energie of zelfs efficiëntie. Het is de beweging die tegengesteld is aan het statische.

Het wordt heel duidelijk dat de digital signage, de 2 termen samen, de mogelijkheid betekenen om de verspreiding van beelden op een medium te animeren om informatie weer te geven. Voor het onderzoek dat je hebt gedaan naar digital signage, begrijpen we dat je bedoelt: een scherm dat informatie in beeld of video automatisch kan uitzenden via een interne speler om effectief te kunnen communiceren.

Niet alle schermen worden als dynamisch beschouwd. Welke voorbeelden van niet-dynamisch scherm? Computermonitoren, tablets van de oudere generatie zonder toegang tot applicatiebibliotheken, consumententelevisies (we zullen later in deze gids begrijpen waarom).

Om het op een synthetische manier samen te vatten, volgens Wikipedia is Digital Signage het een communicatiemiddel om informatie (multimedia) op een openbare plek op een scherm te projecteren.

 

Voorbeelden van digital signage tools en oplossingen

We hebben gezien hoe dynamische weergave moet worden gedefinieerd, en deze term is gerelateerd aan wat digital signage beeldschermen worden genoemd. Nadat we voorbeelden hebben besproken die niet bij uw gebruik passen, gaan we eens kijken naar veelvoorkomende Digital Signage-situaties.

 

affichage dynamique en entreprise

Digital Signage in bedrijven

 

U betreedt uw professionele pand en wordt op de hoogte gehouden van het laatste nieuws van uw team, uw producten of de programmering van leveranciersbezoeken. Dat kan via een scherm bij de receptie en in de gezelligheidsruimtes, waar de afdeling interne communicatie haar doelgroep kan boeien. Professionele schermen kunnen ook in commerciële platforms worden geplaatst om de prestaties en oproepsequenties van uw teams weer te geven. In de vergaderruimte kan een touchscreen worden gecombineerd met de dynamische weergavefunctie dankzij hun meerdere poorten en hoge helderheid.

 

affichage dynamique pour boutique

Digital Signage in winkels

 

Digital signage, een echt commercieel communicatiemiddel, is een soort dynamische POS. Het vervangt of voegt zich bij de posters en flyers die in een winkel aanwezig zijn. Er zijn tal van plaatsen om LCD-schermen te plaatsen. In de etalage om shoppers aan te trekken dankzij hun visuele impact, binnenshuis bij de kassa om hun verwachtingen op te fleuren en hun winkelmandje te vergroten met duidelijk zichtbare producten of terug naar de etalage om de dag tegen te gaan en uw aanbod en promoties onder de aandacht te brengen.

 

Evolutie : van parieren naar digitale weergave

Ook al kunnen alle vormen van expressie en communicatie naast elkaar bestaan, toch is het waar dat digitaal alomtegenwoordig is in ons dagelijks leven. Fabrikanten worden voortdurend verbeterd en bieden steeds geavanceerdere interactieve formaten.

Van Full HD naar 4K

 

De schermresolutie is opgewaardeerd van Full HD-standaard naar 4K. Laten we in detail teruggaan naar deze Angelsaksische technische termen die de kwaliteit van een afbeelding veronderstellen. Full HD is de resolutie van 1920 x 1080 pixels voor een digitale foto en 1080p voor video. Deze resolutie, die eind 2018 nog steeds erg populair was, behoort tot het verleden, aangezien het gebruikelijk is om 4K UHD-technologie tegen betaalbare prijzen te vinden voor alle soorten multimedia-apparaten.

Ultra-High Definition is 4K-resolutie, oftewel 3840 x 2160 pixels voor een vast beeld en daarom de naam 2160p voor video. Het UHD-formaat geeft een extreem gevoel van detail en scherpte aan een beeld, dankzij de rijkdom en dichtheid van geconcentreerde pixels. Dit is duidelijk een trend in de dynamische beeldschermmarkt en het voorbereiden van uw beelden in 4K-definitie is het beste advies dat u kunt volgen om de prijs van een UHD-paneel winstgevend te maken.

 

van LCD naar Micro-LED

 

Ook lichtgevende oppervlakken evolueren. Momenteel is de standaard LCD-LED: diode (LED) achtergrondverlichting die wordt geleverd door vloeibare kristallen met een laag stroomverbruik (LCD). Veel beter dan het LCD-scherm van weleer met neonverlichting, heeft deze technologie nog een mooie toekomst voor zich dankzij een behoorlijke prijs-kwaliteitverhouding.

De mini- en micro-LED zullen over een paar jaar een revolutie teweegbrengen in de wereld van de elektronica. Elke LED is zelfaangedreven om een ​​uitzonderlijke rijkdom aan kleuren, nauwkeurige en echte beelden te geven en vooral perfecte zwarttinten en schaduwen te laten zien. Aan de top van het digitale display-assortiment wordt 100% L-E-D algemeen waargenomen voor videowalls en zeer grote kijkoppervlakken.

micro-led digital signage

 

Naar een 100% mobiele oplossing?

 

Het beheer van wat u presenteert en de configuratie wordt mobiel. Oplossingen voor het maken en beheren van inhoud zijn veranderd van statisch gebruik op een computer naar vereenvoudigd gebruik op een smartphone. Samsung staat bekend om zijn professionele digital signage-software Samsung Business App die, zoals de naam al doet vermoeden, een applicatie is die beschikbaar is op mobiele telefoons.

Aangezien de Koreaanse gigant een drijvende kracht is op de elektronicamarkt, hebben veel concurrenten en onafhankelijke derde partijen dit voorbeeld gevolgd.

 

Waarom voor digital signage kiezen ?

Zoals we hebben gezien, heeft digital signage de neiging om het gebruik van papier te vervangen om informatie te verstrekken, zowel commercieel als institutioneel. Een dynamisch scherm heeft voordelen ten opzichte van traditionele weergave en in-store POS. Economische maar ook concurrentievoordelen.

Voordelen van digital signage.

Wat je krijgt door over te schakelen naar een professioneel scherm is allereerst een hogere helderheid dan een scherm dat je in een reguliere winkel vindt. Deze helderheid geeft een belangrijke visuele impact, gecombineerd met de beweging van het beeld. Het feit dat u een scherm gebruikt in plaats van een poster, is natuurlijk om te profiteren van de video-inhoud die de berichten verrijkt en uw communicatie dynamiek geeft. U kunt ook de effecten van animaties en widgets gebruiken zoals op uw mobiele telefoon of computer. De nieuwste ontdekkingen in de animatie van eenvoudige afbeeldingen zijn adembenemend, het parallax-effect lijkt een statisch beeld te verplaatsen dankzij een variatie in diepte.

Door het gebruik van een beeldscherm is het mogelijk om vaker te variëren met informatie en reclameboodschappen. In plaats van een poster af te drukken of een banner opnieuw te maken voor uw nieuwe seizoensaanbieding, zal een nieuwe computerdiavoorstelling zeer veelzijdig zijn. Zelfs als de prijs van een dynamisch display aanzienlijk is, drukt u geen POS af die naar de prullenbak gaat en tot verspilling van materiaal leidt. Het ecologische argument gaat gepaard met een verantwoordelijk geweten van de fabrikanten die in vindingrijkheid wedijveren om het elektriciteitsverbruik van de apparatuur te verminderen.

Dankzij de zeer ruime keuze aan presentatietypes om op dynamische beeldschermen weer te geven en aan te passen, kunt u een bijzondere sfeer creëren en uw decoratie compleet maken. Een zomerse sfeer met strandachtige producten gaat hand in hand in de verbeelding van de klant met een video die de blauwe en kalme zee laat zien, om nog maar te zwijgen van het achtergrondgeluid dat de luidsprekers van het scherm projecteren. Hetzelfde geldt in het bedrijfsleven voor kerstperiodes waar interne communicatie om de informatie uit te zenden, vergezeld van vrolijke muziek en grafische afbeeldingen die verband houden met de periode.Ook dankzij de verbetering van de aanraaktechnologie kunt u uw bezoekers met u laten communiceren. Interactieve kiosken zijn uitstekende oplossingen voor in de winkel.

 

 

De voordelen van digital signage voor uw activiteit

De aanzienlijke visuele impact van dynamische schermen zal de aandacht trekken en de verkoop van uw producten verhogen. Met een scherm bereik je meer mensen. Voorbijgangers die heel snel prospects worden om klant te worden via een etalagescherm, maar ook mensen die naar de winkel komen en aangetrokken worden door een nieuw product dat je uitlicht op de dynamische display. Hoge helderheid en video, trekken het menselijk oog aan: high definition digitale display opent het veld van mogelijkheden om uw berichten en producten bekend te maken bij zoveel mogelijk mensen!

Digital signage heeft een belangrijk voordeel ten opzichte van conventionele displays: er wordt een grote hoeveelheid informatie getoond. U kunt meer producten op een scherm uitlichten, u kunt meer informatie doorgeven met een scherm dat door tekst scrollt, u kunt meer diensten aanbieden en uitleggen dankzij video in combinatie met statische beelden.

Niet het printen van posters en POS is op zich duur, maar de terugkerende vernieuwing ervan. Met narrowcasting bespaart u geld op middellange en lange termijn. Vanuit een tijdsoogpunt omdat uw idee in 3 muisklikken kan worden geüpdatet, en op het financiële aspect waar de professionele tv en het LCD-scherm zich snel terugbetalen met betrekking tot een POS die elk seizoen of voor elk evenement verandert.

Met een LED-scherm of andere high-end displays onderscheidt u zich van uw concurrenten. Dynamische weergave geeft u een modern imago en stelt u in staat om de identiteit van uw structuur naar wens uit te drukken met inhoud die specifiek voor u is. De grootte van het scherm, hoe groter het zal zijn, is een belangrijk element om mensen over je te laten praten: "je hebt dit gigantische scherm vol kleuren gezien van [uw bedrijf]". Het is een zin die u zult horen en die de geesten zal markeren voor uw medewerkers, klanten, partners maar ook bij uw concurrenten.

Ecran pour affichage dynamique entreprise

Hoe werk digital signage ?

Digital signage is een hulpmiddel dat opvalt door zijn vermogen om informatie automatisch te verspreiden via een lezer die in het scherm is verwerkt. Laten we eens in detail bekijken welke andere bijzonderheden deze schermen hebben en wat hen voorbestemd is voor hun missies.

Verschillende soorten schermen voor verschillende plaatsen

In het aanbod van elk groot merk schermen zijn er displays die bedoeld zijn voor breed gebruik, maar met één criterium dat niet verandert: waar ga je je dynamische schermen neerzetten? Er zijn veel soorten frames voor platen:

  • Scherm met zeer brede aansluitmogelijkheden in ingangspoort en HDMI-uitgang typisch voor zakelijke vergaderruimten. Sommige zijn voelbaar en zelfs ontworpen voor videoconferenties met een geïntegreerde camera. Met een betaalbare prijs omdat de helderheid zelden hoger is dan 350 candela, dekt dit type professionele monitor alle zakelijke behoeften.
  • Display voor zeer heldere binnenomgevingen, met hoge helderheid en hoog kleurcontrast. Indoor display ja, maar meer voor winkels en boetieks.
  • De grote klassieker onder de restaurants en bars: professionele televisie die, naast het uitzenden van de inhoud van tv-zenders, promotionele boodschappen en zijn menukaart kan combineren om de verkoop te verhogen.
  • We vinden de categorie vitrine schermen, naar buiten gericht om de aandacht van het winkelend publiek te trekken.
  • Het buitenscherm wordt steeds meer verspreid en wordt geïllustreerd door een zeer krachtige glans en vooral door een frame dat bestand is tegen slecht weer en vandalisme.

Een andere categorie van dynamische weergave: de terminal of totem met LCD-apparaat. Het kan voelbaar zijn of in een eenvoudige weergave. De terminal voor het publiek kan binnen of buiten worden geïnstalleerd, het is het frame dat de positionering bepaalt. Zowel om de verkoop in een winkel te vergemakkelijken als om een ​​extra serviceniveau in de administraties te bieden, vereist de grens echter een softwareontwikkeling die specifiek is voor het bedrijf dat hem gebruikt.

 

Hoe kiezen tussen de verschillende merken?

 


De koreaanse giganten

2 merken domineren de digital signage-sector. Dit zijn de twee Koreaanse giganten: Samsung en LG Electronics. Samsung biedt een kant-en-klare oplossing met displays van zeer hoge kwaliteit en een reeks software om digital signage-inhoud in realtime op locatie en op afstand te beheren. LG Electronics biedt een reeks vergelijkbare producten met behoud van dezelfde oplossing: een dynamisch display + een speler om inhoud uit te zenden. De prijs van digital signage voor zijn twee spelers is aanzienlijk en de kwaliteit lijdt.

Merk op dat Samsung in 2022 in de terminal voor catering lanceerde, een trend die we verwelkomen omdat het zeker is dat de aanraking van vandaag zijn plaats heeft in deze beroepen.

De challengers

In deze gids willen we 3 andere Samsung-concurrenten belichten. Dit is Philips, bekend op het gebied van consumententelevisie. Als derde in de markt voor schermproductie en 's werelds toonaangevende assembler, zet Philips in op een kwaliteitsproduct op Android met een eenvoudige installatie en een interface die al bekend is bij de meeste gebruikers. Het is het bekende merk, het is het merk dat geruststelt en het is vooral het merk dat een zeer professionele garantie biedt: demontage van het defecte product en montage van een nieuw product ter plaatse door erkende monteurs dezelfde dag.

Sony onderscheidt zich door zeer fijne panelen en perfecte montage. Het Japanse merk laat zijn knowhow en zijn vraag naar kwaliteit voor zich spreken als het de lopende band verlaat.

Bekend in de wereld van computermonitoren, biedt IIyama (ook bekend als 2iyama) al heel lang digital signage aan. Zeer goede prijs-kwaliteitverhouding, u bent deze communicatiemiddelen vast vaker tegengekomen dan u denkt. Voor een plug-and-play-oplossing via USB of netwerkstreaming zijn iiyama-schermen ideaal.

 

Belangrijke eigenschappen van digital signage schermen

 

Als we moeten beginnen met één kenmerk om de dynamische weergave te verklaren, dan is het natuurlijk de helderheid. Dus waarom meer betalen voor een professionele oplossing dan voor een televisie? Zoals we eerder hebben gezien, is de visuele impact erg belangrijk. Ten slotte kan de helderheid van het LCD- of LED-paneel variëren, afhankelijk van de plaatsing van het scherm en de verlichting (kunstmatige neonlichten of natuurlijk zonlicht). De lichtsterkte wordt uitgedrukt in candela per m², u zult ook de naam NITS kunnen zien.

Affichage dynamique exemple

Bij Office Easy classificeren we dynamische weergave volgens deze helderheid:

  • Tussen 250 cd/m² en 350 cd/m² = indoor positionering zoals een vergaderruimte en restaurant.
  • Tussen 350 cd/m² en 500 cd/m² = plaatsing in een winkel of in een ontvangsthal met matig tot goed verlicht kunstlicht. Uit dit materiaalassortiment wordt antireflectie een belangrijk criterium voor een professionele monitor.
  • Tussen 500 cd/m² en 700 cd/m² = plaatsing in een omgeving met extreem veel kunstlicht, tegen het licht (aan de achterkant van de ramen naar binnen), of in grote ruimtes zoals ontvangsthallen of stations.
  • Meer dan 1000 cd/m² = vitrinecategorie (dus binnen maar naar buiten gericht) met natuurlijk licht dat het oppervlak van de plaat verlicht. Met 3000 candela / m² zal het mogelijk zijn om buitenschermen te vinden, maar het project moet vergezeld gaan van een specifiek kader voor autonome en beschermde werking.

 

De grootte van uw dynamische display is vooral een keuze die overeenkomt met uw installatie. Meestal is de wens om schermen in groot formaat te hebben zodat uw content in het oog springt. De maten 55” en 65” zijn tegenwoordig standaard. Ze zorgen voor een goede zichtbaarheid en laten je ruimte voor de andere elementen van de kamer. Om nog maar te zwijgen van de 13”-touchterminal, het kleinste dynamische display begint bij 22”, wat zeer praktisch zal zijn voor makelaars die meerdere communicatie- en informatievlakken nodig hebben om gevarieerde inhoud te verspreiden (particuliere klanten, diensten, bedrijfsruimte). Ten slotte beschouwen we digital signage van groot formaat van 75” tot 110”. Echte digitale borden, deze formaten zullen een duidelijke impact hebben op uw klanten, partners en werknemers. Door de realtime distributie van uw content te beheren, kunnen deze XL-formaten ook als aanwinst voor evenementen worden gebruikt.

Tot slot het laatste kenmerk van de dynamische weergave en niet minder belangrijk: de ontstekingsduur. Fabrikanten verwachten dat uw schermen lang, zo niet permanent, aan staan. Het is belangrijk om een ​​product te kiezen op basis van uw gebruik en openingstijden. We vinden deze markeringen, die we hieronder uitleggen:

  • Tussen 12 en 16/7 = gebruik tussen 12 uur per dag en 16 uur op 7 dagen per week.
  • 24/7 = Permanent gebruik 24 uur per dag, 7 dagen per week Dit is de enige aanduiding die een dynamisch display aanduidt dat ontworpen is om ononderbroken aan te blijven.

De verwijzing naar de ontstekingstijd blijft bij Samsung, die neemt 16/7 en 24/7 in beslag. Andere merken draaien meestal rond deze looptijd.

Bedrijfsduuradvies verschilt van merk tot merk. Waarom is het belangrijk om de juiste bedrijfstijd te kiezen?

  • Ondersteund door de fabrieksgarantie: elk systeem bevat een chip voor een intelligente werking. De after-sales service kan garanderen dat de apparatuur al dan niet heeft gewerkt volgens de verwachte duur
  • Koeloplossing: onderworpen aan hogere beperkingen dan conventionele tv's, zijn digitale schermen uitgerust met een geavanceerd temperatuurkoelsysteem. Een 24/7 bedrijfstijd levert bijvoorbeeld een high-end ventilator of cold panel systeem op, wat ook een hogere prijs verklaart dan een 16/7 monitor.
vesa pour affichage digital

De montage : Kijk het gewicht en de VESA na

Het monteren van een dynamisch weergavescherm is precies hetzelfde als voor een televisie in een woonkamer. Niet alle schermen hebben echter voetjes. U moet rekening houden met de VESA om de steun te kiezen die is aangepast aan de afstand van de montageschroeven aan de achterkant van het apparaat. Let op het gewicht van het dynamische display, sommige materialen kunnen zwaarder zijn en vereisen een voet of een verstevigde haak aan een stevige muur of plafond.

De VESA: het wordt uitgedrukt in millimeters, het is een standaardnorm voor professionele en consumentenpanelen en computermonitoren. Op veel steunen is de VESA veelzijdig en kun je van een 200x200 naar een 600x400 gaan. Zoals we hebben aangegeven, is het gewicht van de digitale oplossing cruciaal op de haken, zelfs op verrijdbare of vrijstaande trolleys.

Als u gemoedsrust wilt hebben en geen fouten wilt maken bij het kiezen van de juiste ondersteuning in het licht van de overvloed die aanwezig is op de digital signage-markt, kunt u een beroep doen op een gepersonaliseerde installatieservice die u bij uw project zal begeleiden. Houd er bij het bestuderen van de plaats van de inhoudspresentatiepanelen rekening mee, zoals we hebben gezien, helderheid is een integraal onderdeel van de prijs en uw project als het gaat om digital signage.

Content maken en weergeven

De distributie van inhoud staat centraal in de functionaliteiten van digitale communicatie-oppervlakken. De belofte van een van deze media is om het aantrekken van klanten te kunnen faciliteren, de zichtbaarheid van informatie in bedrijven en administraties te vergroten. Dankzij de geïntegreerde speler van de oplossingen die worden aangeboden door de grootste merken, kan de video / foto / widget-inhoud automatisch worden afgespeeld zonder onderhoud.

 

Content aanmaken : is software onmisbaar ?

 

Om eenvoudig content te maken, kun je software gebruiken zoals powerpoint of paint 3D. Opgeslagen in een standaard JPEG-formaat, kan het automatisch worden gelezen door de speler die het scherm integreert.

Fabrikanten hebben ook hun eigen softwareoplossing voor het uitzenden van video, visuals en widgets. Dankzij deze creatie- en distributie-interfaces kunt u modellen kiezen die al zijn ontworpen en aangepast voor bedrijven in alle sectoren. Samsung's MagicInfo Express 2 is een heel goed voorbeeld.

 

Digitale weergave via USB

 

Er zijn verschillende manieren om inhoud naar de speler over te dragen. De eenvoudigste manier is om een ​​USB-stick aan te sluiten met de bestanden in het juiste formaat. De merken hebben aanzienlijke documentatie om u te helpen video's en foto's op de juiste plaats op te slaan.

Onthoud dat het scherm wordt beschouwd als een dynamisch scherm omdat het een speler in zijn systeem integreert. Het is eigenlijk als een op zichzelf staande laptop die alleen moet worden ingeschakeld om presentaties te geven die je je hebt voorgesteld.

Werken met een USB-stick is de gemakkelijkste oplossing, USB is de definitie van plug & play: u ontwerpt, u ​​steekt de sleutel in en de interne lezer leest uw foto's en video's in een lus

affichage dynamique visible