Naarmate het gebruik van deze digitale menuborden toeneemt, vraagt u zich misschien af of een digitaal menubord geschikt is voor uw bedrijf. Het is belangrijk om de kosten van installatie-, bewegwijzering- en ontwerpsoftware af te wegen (hoewel sommige bedrijven goedkope digitale menubordontwerpen als optie aanbieden) en de tijd en het voordeel van het online maken ervan. Online door fabrikanten zoals samsung, bijvoorbeeld, met zijn magische info lite. Touchscreen of niet, totem of wandmontage,dit zijn enkele vragen die u zich dient te stellen om bepalen of een indoor digital signage schermen geschikt zijn voor uw restaurant, bar of supermarkt.
Is uw dienst zonder reservering?
Digitale menuborden zijn geweldig voor bedrijven met een grote open ruimte of kassa's en balies waar klanten naartoe lopen. Dit zijn meestal informele restaurants, kleine winkels, buffetten, cafetaria's en apotheken. Dit type etabissementen maakt het gemakkelijk om menu's van meerdere locaties in de winkel weer te geven. Probeer een locatie te kiezen die voor u werkt en die de meest directe zichtbaarheid voor uw klanten biedt.
In een cafetaria bijvoorbeeld, is het plaatsen van een digitaal menubord bij de ingang een goede plek om aanbiedingen en dag- of weekprijzen voor à-la-carte-items weer te geven. Met het digitale menubord kan de tekst echter worden vergroot, zodat deze verder weg kan worden geplaatst om het lezen gemakkelijker te maken.
Horecabedrijven die de klant vragen om te reizen om hun maaltijd of drank aan de balie te betalen/bestellen, bieden hun bezoekers dan alle tijd die nodig is om kennis te maken met het menubord. In fastfoodrestaurants worden menu's meestal weergegeven aan de muur achter de kassa, een paar meter boven ooghoogte, of aan de muur of plank voor de toonbank. Hierdoor kun je snel vragen over het menu beantwoorden, de klant helpen bij het nemen van beslissingen en zo wachtrijen vermijden (dit zal des te meer het geval zijn met een touch totem tablet zoals de Samsung kiosk oplossing bijvoorbeeld).
Werk je het menu vaak bij?
Bedrijven die menu's regelmatig wijzigen, vinden het vaak gemakkelijker om digitale menu's on-the-fly bij te werken dan om nieuwe menu's af te drukken, waardoor ze ideaal zijn voor seizoensgebonden catering of wekelijkse specials. Ook als je vaak uitverkochte artikelen hebt, is dit een geweldige manier om op de hoogte te blijven door de beschikbaarheid op je menubord te wijzigen of door aan te geven dat het artikel tijdelijk is uitverkocht.
Dit betekent dat restaurantmenu's in de vorm van digital signage altijd up-to-date zijn en dat medewerkers zich geen zorgen hoeven te maken over het informeren van klanten over menuwijzigingen. Dit vermindert de tijd voor het beheer van frustraties bij klanten nadat ze tijd hebben besteed aan het beslissen wat te bestellen.
Het bespaart ook geld bij het opnieuw afdrukken van een document. Natuurlijk kunnen de initiële kosten van het installeren van een digitaal menubord hoog zijn, maar het installeren van een kit kan zeer economisch zijn. Er moet rekening worden gehouden met de schermen, totems, software, installatie- en aanmaaktijd van uw digitale inhoud. Deze kosten variëren afhankelijk van de dienst of het product dat je kiest, ze kunnen al snel oplopen tot een paar duizend euro. Als u echter tijd en geld besteedt aan het regelmatig wijzigen van uw menu nadat de initiële kosten zijn afgetrokken, kunnen digitale menuborden u op de lange termijn veel tijd en geld besparen en de klantervaring aanzienlijk verbeteren.
Heeft u speciale aanbiedingen of acties?
Foodbedrijven die promotionele artikelen en dagschotels voor lunch en diner willen presenteren, kunnen profiteren van de digitale menukaart. Met een digitaal menubord kunt u uw inhoud aantrekkelijker en veel efficiënter maken dankzij video's, afbeeldingen, kwaliteitsfoto's of diavoorstellingen. Het is ook een geweldige manier om nieuwe producten of producten te presenteren die uw klanten niet kennen. Uw content kan op een vaste manier of met een uurroulatie (type lunchmenu/avondmenu) worden weergegeven, inclusief eventuele aanbiedingen die bijvoorbeeld online op internetmedia of op sociale netwerken worden geplaatst.
Digitale menu's zoals die beschikbaar zijn op het Samsung Business TV -assortiment zijn over het algemeen aantrekkelijker dan traditionele printproducten, klanten zullen eerder updates en speciale promoties opmerken, wat helpt bij het verkopen en vergroten van het gemiddelde winkelmandje van uw restaurant.
Heb je een sterk merk?
Digitale whiteboards voegen direct waarde toe aan uw bedrijf door een modernere uitstraling te geven. Digitale menuborden zijn over het algemeen in het oog springend en voegen een elegante esthetiek toe aan uw etablissement. En met menu's die dynamischer zijn dan papieren menu's, besteden klanten tijd aan het bekijken van andere menu-items en aanbiedingen die ze anders misschien niet zouden hebben opgemerkt. Uw digitale inhoud: video, foto, huisafbeelding, gekocht of royaltyvrij zijn allemaal verschillende media die het gebruik van uw binnenscherm efficiënter zullen maken en het professionele imago en het visuele geheugen van de naam van uw etablissement en van zijn beeld in lijn met uw internetinhoud.
Nog een laatste tip
Implementatie in een bedrijf kan duur en tijdrovend zijn, maar digitale menuborden voor restaurants en andere digitale menukaarten kunnen de beste oplossing zijn voor langetermijnzaken. Eenmaal ingesteld, zijn digitale menu's eenvoudig te onderhouden met behulp van gratis software zoals Samsung Magic Info en kunnen ze de gemiddelde winkelmandjes van uw etablissement aanzienlijk vergroten.